Nekem a Balaton

"Gyilkossági nyomozásba" keveredtünk Balatonföldváron

2018. október 19. - aestus

A Balaton északi partjáról indulva, kerékpárokkal vettük célba a tihanyi révet, hogy a gyönyörű napsütéses őszi időben áthajózzunk és bringával barangoljuk be Balatonföldvár környékét. Kalandosnak ígérkező napunk rögtön egy remek presszó felfedezésével indult, ahová érdemes lesz még sokszor visszatérni.

A kompjegyek megváltása után, rögtön a hívogató, modern stílusban kialakított kávézó terasza felé vettük az irányt, hogy az indulásig fennmaradó időt napozással és egy finom cappuccino elfogyasztásával töltsük. Még le sem kászálódtunk a kerékpárokról, a Kompra Café pultja mögül máris barátságos, öblös hang invitált minket beljebb, ahol azonnal feltűnt a kis presszó méretéhez képest széles választék friss pékáruból, süteményekből és egyéb finomságokból. A teraszon egy korábban érkezett társaság éppen búcsúzkodott, mi pedig kihasználva a lehetőséget szóba elegyedtünk Pista bácsival, aki kedélyes modorával és profizmusával, igazi éttermi főúr érzetét keltette bennünk. Megtudtuk, hogy a tavaly megnyitott presszóval két jó szezonon vannak túl, hála a Club Tihany vendégeinek, a szomszédos termelői piacra érkező turistáknak, valamint a komputasoknak, igaz utóbbiak lehetnének többen. Indulás előtt még csomagoltattunk néhány szem sajtos pogácsát az útra, majd felszálltunk a beérkező kompra és egy időre búcsút intettünk az északi partnak.

Szántódról a Balaton körüli kerékpárúton gyorsan megérkeztünk Földvárra, ahol kalandjaink hamarosan kezdetüket is vették. A városi Tourinform Iroda szervezésében bárkinek lehetősége van egy napra nyomozóvá válni és részt venni egy fiktív gyilkossági ügy felderítésében. A játékhoz szükséges ingyenes füzet letölthető a weblapról, vagy átvehető személyesen a helyszíni irodában. Az útvonalat, amely a város főbb látnivalóin vezeti végig az önjelölt nyomozókat, bárki önállóan bejárhatja.

Nyomozásunk a Petőfi Sándor utcán, a 19. századi magyar arisztokrácia nyaralóházai között indul. A Kulipintyó Széchenyi Zsigmond, az ismert családból származó híres író és Afrika-vadász tulajdonában volt, de rendszeresen vendégeskedett a szomszédos nyaralókban Bajor Gizi, Korányi Frigyes, Illyés Gyula, Karády Katalin és még sokan mások a kor meghatározó alakjai közül. Miután a hangulatos kis kastélyok és kúriák között barangolva minden nyomot megtaláltunk, utunk a Kelta sétányon visz tovább, amelyen elérjük a páratlan balatoni panorámát nyújtó Országzászlót és az onnan induló Kvassay sétányhoz vezető "csigalépcsőt".

A bűneset felderítése során a gyilkosság pontos idejére és okára, az elkövetés módjára és a gyilkos személyére is fény derül, amennyiben sikerül minden rejtélyes üzenetet és feladványt helyesen megfejtenünk. Közben a jelek a kikötőbe vezetnek, ahol megtekinthetjük az éppen átépítés alatt álló egykori kaszinó épületét is, ahol történetünk játszódik. Miközben a mólószárakon himbálózó vitorláshajókban gyönyörködünk, több helyszínt is fel kell derítenünk az öbölben és a szomszédos Galamb-szigeten.

A kikötőt elhagyva újra kisebb időutazáson veszünk részt, ugyanis meg kell még látogatnunk a vasútállomással szemben található, vörös homokkőből készült Római Katolikus Templomot és két emlékművet, hogy bűntényünk minden részletére fény derüljön. Miután összeállt a kép, már csak ki kell töltenünk a füzetben található kérdőívet és átadni nyomozókörutunk végén a Tourinform Iroda munkatársainak, vagy elküldeni a megadott e-mail címre.

Napunk hátralévő részét szerettük volna a közeli Szántódpuszta Idegenforgalmi és Kulturális Központban eltölteni, valamint uzsonnázni egy jót a bejáratnál alkalmanként megrendezésre kerülő Termelői és bolhapiacon.

Sajnos megérkezésünkkor a piacból már csak az utolsó, legkitartóbb árusok standjaival találkoztunk, így kihasználva a felszabaduló időt, körülnéztünk az októbertől hétvégenként már zárva tartó, de így is hangulatos és rendezett lovascentrumban.

A nap zárásaként újra kompra szálltunk és a kedvenc tihanyi éttermünkben elfogyasztott vacsora után, végül élményekkel és finom ételekkel telve indultunk el hazafelé.

Nekem a Balaton a YouTube-on!

Nekem a Balaton az Instagram-on!

Nekem a Balaton a Facebook-on!

Ha tehetitek, Balatonföldváron keressétek fel a mólón található Kárpáti Fagyizót, akik a Balaton Fagyija 2018 versenyen két fagylaltkölteményükkel is különdíjat nyertek. A házi szilvalekváros, csillagánizsos diófagyi és a rózsaborsos, narancsos ribizlifagyi mellett gofri és palacsinta is szerepel a kínálatban.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.